Você Está Preparada para Encarar Mudanças?

A grande maioria da população tem sonhos! Na verdade, acredito que todo mundo tem sonhos. Algo que desperta desejos e que busca alcançar! Muitas pessoas acreditam que seriam mais felizes ao atingir o que desejam!

No entanto, algumas transformam esses sonhos em objetivos e vão em busca deles e outras, os deixam guardados, acreditando serem grandes demais. Aqui já começamos a perceber para onde nossas crenças estão nos levando.

O fato é que para alcançar um objetivo, muitas vezes precisamos fazer mudanças, que geram transformações e geralmente, as pessoas não estão prontas para enfrentar os desafios que surgem no caminho.

Podemos observar a natureza para esclarecer essa questão. Uma flor precisa vencer o clima, os insetos e animais, para poder florescer.

Conosco acontece a mesma coisa. Quando temos aquele sonho que impulsiona nossa vida e nos faz vibrar, temos que encarar as dificuldades que surgiram. Geralmente, no início contamos com nossa motivação, vamos criando maneiras para nos projetar mais longe.

Mas, é muito comum bater aquele desânimo, quando as coisas não saem do jeito que imaginamos. Somos acometidos por um cansaço extremo, vontade de desistir.

A grande questão é que o ser humano busca mudanças geralmente por dois motivos: fuga da dor ou busca do prazer. Ou seja, ou estamos fugindo de algo ou procurando melhorias.

No próximo tópico vou explicar um pouco mais sobre isso. Continue comigo e vamos descobrir qual é a maneira que você utiliza para alcançar seus objetivos. Será que ela está funcionando?

  • Fuga da Dor ou Busca do Prazer

Algumas pessoas passam a vida sofrendo por algo que as incomodam muito. Desejam realmente se livrar desse incômodo. Em alguns casos, essa dor é tanta que as faz sair da zona de conforto e buscar algo mais prazeroso.

No entanto, isso pode tornar-se uma armadilha. Muitas pessoas acabam fazendo qualquer loucura para alcançar o que desejam, colocando até a própria saúde em risco. Ou acabam transformando essa dor em sofrimento. A dor é insuportável, o sofrimento não.

Esse assunto é um pouco mais complexo, mas, em resumo, mascaramos a dor que não conseguimos encarar e utilizamos vários problemas para tirarmos o foco do que realmente está nos machucando. Utilizamos de mecanismos de defesa para sobreviver.

O fato é que por não identificarmos que temos uma dor, acabamos voltando pra lá. São aquelas velhas repetições que cometemos.

Por exemplo: a pessoa muda de emprego e encontra um chefe parecido com o outro, muda de namorado, mas, parece que namora sempre o mesmo homem.

Geralmente nossa alma enxerga o que está acontecendo, mas a mente não.

É aqui também que nos apoiamos no medo, para tomarmos nossas decisões. Lembramos do que nos aconteceu no passado e utilizamos como medida. 

Podemos ilustrar com frases que utilizamos muito. Sempre no negativo, por exemplo: “não quero fumar”, “não vou mais comer doces na sobremesa”, etc… etc…

Bom, para nossa mente não existe a palavra “não”, então, ao utilizarmos essas frases, simplesmente estamos reforçando o que gostaríamos de mudar.

Uma dica para começar a mudar o jogo seria construir frases no positivo. Como por exemplo: “vou eliminar o cigarro da minha vida, para voltar a sentir o sabor dos alimentos”, “vou comer frutas na minha sobremesa, para ingerir alimentos mais saudáveis”!

Já a busca do prazer nos leva a explorar cada vez mais resultados satisfatórios e quanto mais alcançamos, mais queremos. Torna-se um ciclo virtuoso.

Nesse caso, saímos da zona de conforto para buscarmos sucesso em nossas realizações. Afinal de contas, é o que todos queremos, sermos bem sucedidos, em várias áreas de nossas vidas.

A grande verdade é que estamos buscando nossa felicidade, momentos que nos tragam paz, tranquilidade.

O mais importante é nos conectarmos a nós mesmos e sabermos que merecemos sempre o melhor! Então, vamos buscar melhores resultados! Adoraria saber qual a sua opinião sobre o que leu, por isso, gostaria que deixasse seu comentário!

The following two tabs change content below.

Edvânia Romero

Edvânia Romero, formada em psicologia pelas Faculdades Integradas de Guarulhos, Coach com especialização em Emagrecimento Definitivo e Programação Neuro Linguística Aplicada ao Coaching e Master Coach pelo Instituto Edson Burger, Especialista Em Crenças pelo Instituto Magno Novari. Tenho um blog chamado Emagrecimento Consciente (www.emagrecimentoconsciente.com), escrevi artigos para o site www.foconopositivo.com.br. Atuo como life Coach, levando mulheres a enxergarem seus potenciais adormecidos. Tenho como missão de vida, impactar o maior número de pessoas, mostrando a elas que as limitações existem apenas em suas mentes. Todos os recursos que precisamos para sermos bem-sucedidos em várias áreas de nossas vidas, já existem dentro de nós, basta acessá-los.

Latest posts by Edvânia Romero (see all)

Post Author: Edvânia Romero

Edvânia Romero, formada em psicologia pelas Faculdades Integradas de Guarulhos, Coach com especialização em Emagrecimento Definitivo e Programação Neuro Linguística Aplicada ao Coaching e Master Coach pelo Instituto Edson Burger, Especialista Em Crenças pelo Instituto Magno Novari. Tenho um blog chamado Emagrecimento Consciente (www.emagrecimentoconsciente.com), escrevi artigos para o site www.foconopositivo.com.br. Atuo como life Coach, levando mulheres a enxergarem seus potenciais adormecidos. Tenho como missão de vida, impactar o maior número de pessoas, mostrando a elas que as limitações existem apenas em suas mentes. Todos os recursos que precisamos para sermos bem-sucedidos em várias áreas de nossas vidas, já existem dentro de nós, basta acessá-los.

39 thoughts on “Você Está Preparada para Encarar Mudanças?

    Araujo@gmail.com'

    Freddie

    (13 de janeiro de 2022 - 11:02 pm)

    Hello, I believe your website could be having web browser compatibility problems.When I look at your website in Safari, it looks fine however, when opening in IE, it’s got some overlapping issues.I just wanted to provide you with a quick headsup! Besides that, wonderful site!

    clementfischer@gmail.com'

    Christi

    (13 de janeiro de 2022 - 10:57 pm)

    Way cool! Some extremely valid points! I appreciate you
    writing this write-up plus the rest of the website is extremely good.

    Vawter@gmail.com'

    Herbert

    (12 de janeiro de 2022 - 12:19 am)

    Howdy! This is my first visit to your blog! We are a team ofvolunteers and starting a new initiative in a communityin the same niche. Your blog provided us beneficial information to work on. You have done a outstanding job!

    roberto_slessor@wildmail.com'

    Norine

    (11 de janeiro de 2022 - 11:30 pm)

    Hi, yes this post is in fact good and I have learned lot of things from it concerning blogging.

    thanks.

    oliviasherrard@gawab.com'

    Cedric

    (11 de janeiro de 2022 - 10:50 pm)

    If some one wants expert view concerning running a blog
    then i propose him/her to go to see this weblog, Keep up the
    fastidious work.

    Lobbins@gmail.com'

    Huey

    (10 de janeiro de 2022 - 7:56 pm)

    Way cool! Some very valid points! I appreciate youwriting this post and also the rest of the site is very good.

    claudiaaddis@gmail.com'

    Jaclyn

    (10 de janeiro de 2022 - 6:55 pm)

    This page really has all of the information I needed concerning this
    subject and didn’t know who to ask.

    beverly_fowell@web.de'

    arabhelp.org

    (9 de janeiro de 2022 - 8:00 pm)

    This is my first time pay a visit at here and i am truly happy to read everthing at one place.

    Hi there, of course this post is actually good and I have learned lot of things from it about blogging.
    thanks.

    stanboren@yahoo.com'

    Vickey

    (9 de janeiro de 2022 - 7:59 pm)

    It’s very trouble-free to find out any topic on web as compared to textbooks, as I found
    this piece of writing at this site.

    iolababer@gmail.com'

    discuss

    (9 de janeiro de 2022 - 7:59 pm)

    A fascinating discussion is worth comment. I think that you
    need to write more about this subject matter, it might not be a taboo matter but usually people do not talk about these
    topics. To the next! Best wishes!!

    donnellkelleher@inbox.com'

    Veronica

    (9 de janeiro de 2022 - 7:59 pm)

    You really make it seem so easy together with your presentation however I in finding this topic to be really something that I think I’d
    by no means understand. It sort of feels too complicated
    and very huge for me. I am having a look ahead on your subsequent post, I will attempt to get
    the grasp of it!

    Litchfield@gmail.com'

    Anika Dewar

    (9 de janeiro de 2022 - 4:31 pm)

    you’re actually a excellent webmaster. The site loading pace is incredible.It seems that you’re doing any distinctive trick. Moreover,The contents are masterwork. you’ve performed a great task in this subject!

    Mazzariello@gmail.com'

    Siu

    (8 de janeiro de 2022 - 10:16 pm)

    My family members every time say that I am wasting my time here at web, but I know I am getting familiarity every dayby reading thes good posts.

    brandoncastle@aol.com'

    Cathryn

    (8 de janeiro de 2022 - 3:46 pm)

    If some one needs to be updated with hottest technologies after that he
    must be pay a visit this web site and be up to date everyday.

    dougmcgowan@gmail.com'

    Marietta

    (7 de janeiro de 2022 - 12:46 am)

    Hey! I know this is kinda off topic but I was wondering if
    you knew where I could get a captcha plugin for
    my comment form? I’m using the same blog platform as yours and I’m having difficulty finding one?
    Thanks a lot!

    Balsano@gmail.com'

    Helga

    (6 de janeiro de 2022 - 8:53 pm)

    Heya fantastic blog! Does running a blog such as this require a great deal ofwork? I’ve virtually no expertise in coding however I hadbeen hoping to start my own blog soon. Anyways, if youhave any recommendations or techniques for new blog owners please share.I understand this is off topic but I just had to ask.Appreciate it!

    bennymerry@gmail.com'

    Adrienne

    (6 de janeiro de 2022 - 8:41 pm)

    bookmarked!!, I really like your web site!

    tiffanischeffler@gmail.com'

    Danuta

    (5 de janeiro de 2022 - 6:34 pm)

    What i do not realize is actually how you are now not actually a lot more well-preferred than you might be now.
    You are so intelligent. You understand therefore considerably with regards to
    this topic, made me personally consider it
    from so many varied angles. Its like men and women aren’t fascinated except it’s something to accomplish with
    Lady gaga! Your personal stuffs nice. Always handle it up!

    Tannery@gmail.com'

    Roxanne

    (5 de janeiro de 2022 - 6:01 pm)

    I do not even know how I ended up here, but I thoughtthis post was good. I don’t know who you are but certainly you’re goingto a famous blogger if you aren’t already 😉 Cheers!

    john.refshauge@freenet.de'

    Inez

    (5 de janeiro de 2022 - 5:22 pm)

    I enjoy reading a post that can make men and women think.
    Also, thank you for allowing for me to comment!

    Salvia@gmail.com'

    Enda

    (4 de janeiro de 2022 - 11:13 pm)

    Whoa! This blog looks just like my old one! It’s on a completely different subject but it has pretty much thesame layout and design. Excellent choice of colors!

    shaneratliff@web.de'

    Chau

    (4 de janeiro de 2022 - 10:41 pm)

    Wonderful, what a web site it is! This website presents useful
    information to us, keep it up.

    rodney.seiffert@web.de'

    Guillermo

    (4 de janeiro de 2022 - 10:01 pm)

    Great post. I’m dealing with some of these issues as
    well..

    Felipa37321@gmail.com'

    home care for elderly

    (4 de janeiro de 2022 - 5:09 pm)

    Hello, i think that i noticed you visited my site thus i came to “go back the favor”.I’m attempting to to find things to enhance my web site!I assume its ok to use a few of your ideas!!

    Arnone@gmail.com'

    Major Athans

    (4 de janeiro de 2022 - 8:53 am)

    What’s up, after reading this awesome article i am too delighted to share my experience here with colleagues.

    Hsiang@gmail.com'

    Andrea Blackledge

    (4 de janeiro de 2022 - 7:13 am)

    cloud stacking for local seo

    Bluth@gmail.com'

    Annita

    (3 de janeiro de 2022 - 6:30 pm)

    Thank you for the auspicious writeup. It in fact was a amusement account it.Look advanced to more added agreeable from you! By the way, how could wecommunicate?

    nicole.bridgeford@googlemail.com'

    Makayla

    (3 de janeiro de 2022 - 6:14 pm)

    I always used to read piece of writing in news papers but
    now as I am a user of internet therefore from now I am
    using net for posts, thanks to web.

    Weadon@gmail.com'

    cloud stacking

    (3 de janeiro de 2022 - 6:54 am)

    Enjoyed examining this, very good stuff, thanks . “What the United States does best is to understand itself. What it does worst is understand others.” by Carlos Fuentes.

    Dolbin@gmail.com'

    Stephan

    (2 de janeiro de 2022 - 4:08 pm)

    Wonderful blog! I found it while browsing on Yahoo News.Do you have any suggestions on how to get listed in Yahoo News?I’ve been trying for a while but I never seem to get there!Thank you

    dominikhigdon@care2.com'

    Les

    (2 de janeiro de 2022 - 3:39 pm)

    I don’t even know how I finished up right here, but I
    assumed this submit used to be good. I don’t understand
    who you might be however definitely you are going to a well-known blogger in the event you are not already.
    Cheers!

    Mallozzi@gmail.com'

    Lulu

    (1 de janeiro de 2022 - 11:56 pm)

    I’m not sure why but this website is loading very slow for me.Is anyone else having this issue or is it a issue on my end?I’ll check back later on and see if the problem still exists.

    kayleighmanske@googlemail.com'

    Wilton

    (1 de janeiro de 2022 - 10:06 pm)

    Hi! I know this is kinda off topic however , I’d figured I’d ask.

    Would you be interested in exchanging links or maybe guest
    authoring a blog article or vice-versa? My site goes over a lot of the same subjects
    as yours and I feel we could greatly benefit from each other.
    If you’re interested feel free to shoot me an e-mail.
    I look forward to hearing from you! Wonderful blog by the way!

    averybarfield@freenet.de'

    Tina

    (1 de janeiro de 2022 - 5:40 pm)

    Yes! Finally someone writes about website.

    Kobayashi@gmail.com'

    Georgie

    (1 de janeiro de 2022 - 4:44 pm)

    This is a topic that’s close to my heart… Best wishes!Exactly where are your contact details though?

    remona_lavigne@yahoo.de'

    Janet

    (1 de janeiro de 2022 - 3:19 pm)

    Howdy! Do you know if they make any plugins to safeguard against hackers?

    I’m kinda paranoid about losing everything I’ve worked hard on. Any tips?

    Walega@gmail.com'

    Mauricio

    (31 de dezembro de 2021 - 4:56 pm)

    I enjoy what you guys tend to be up too. This kind of clever work and exposure!Keep up the excellent works guys I’ve added you guys to my blogroll.

    davidalyall@inbox.com'

    Jerry

    (31 de dezembro de 2021 - 3:49 pm)

    Appreciate the recommendation. Will try it out.

Deixe um comentário

O seu endereço de e-mail não será publicado.